torsdag 3. februar 2011

Gjenbruk...

Fikk plutselig så lyst å blogge. Fortest mulig egentlig! Sikkert noen som skjønner hvorfor ;)

Jeg har skrevet om miljøet før og jeg gjør det gjerne igjen. Gjenbruk er og bli en god ting. Det er fint å kunne formidle dette til ungene - også i hverdagen. Det er ingen hemmelighet at vi kaster alt for mye.

Som jeg skrev i et innlegg tidligere, er det kjekt å lete etter ting & tang hjemme i huset til mor og far. Jeg "fikk" (les: "ba om") noe sengetøy fra 70-tallet. Jeg gikk fornøyd hjem med to sett under armen. Utrolig så godt og mykt det er! Har fundert en stund på hva det kunne brukes til, men fikk en idé (er fortsatt i litt sommerlig modus)...

Jeg hadde fridag sammen med jentene og de (som meg) syntes dette var ei gøyal hobbystund. De fikk selvsagt bli med å bidra...

Det ble et todagers prosjekt... Her er det i alle fall lunsjtid i "nye klær" på dag 2...

Uten mat og drikker duger helten ikke! Havregrøt er både enkelt, sunt og godt (spesielt om man ikke sparer på det øverste laget...)

Etter en matbit var det høyt energinivå... Det var faktisk helt umulig å stå stille når mamma ba om et bilde :)

Man finner nydelige klær overalt i butikkene. Det viktigste med dette prosjektet var ikke at det skulle bli finest mulig men at man faktisk kunne bruke noe man hadde fra før. Det kostet oss ingenting og det er garantert ingen som har like bukser ;)

Nå er det straks helg - nyt den alle sammen!

Hilsen fra Flittig Fru Mari.

Og PS! Inger: 1-1 kan ganske kjapt bli 2-1 (kanskje allerede innen utgangen av måneden).

& Takk til alle flittigfruene for kjempekoselig stund i galleriet i kveld - setter stor pris på dere!

1 kommentar:

  1. Nydelige bukser. Elsker sånne bukser. Hadde tenkt å sy en til vesla da hun har vokst ut av de hun hadde.
    Du er nå god som ha rukket å sy to stk!
    Og gratulerer med overstått! Håper du fikk en fin dag! ;)

    SvarSlett