torsdag 26. mai 2011

Inspirert...

Da "Den gode feen" for en liten uke siden hadde et innlegg om barn & søm kunne jeg ikke annet enn å bli både inspirert og engasjert! Dette hadde vi også lyst til å prøve :) Eldstejenta (5,5 år) er veldig glad i små hobbyprosjekter og jeg tenkte at dette kunne være noe for henne...

Lillesøster (4 år) ville selvsagt også være med :)

Jentene begynte med å velge seg et ensfarget stoff (de valgte ikke overraskende rosa)... Deretter tegnet jeg med gråblyant/kritt opp hver sin figur på stoffbiten (her ble det hjerte & sommerfugl). Da var det bare å sette i gang med nål og tråd. Opp og ned med nåla langs streken...

I dyp konsentrasjon...



Dette lille syminnet måtte jo "foreviges" og tipset til "Den gode feen" (tusen takk!) var å sy det fast på en liten pute. Genialt :)

Vi fant fram et par gamle puter fra skapet. Jentene bestemte seg for stoff til fram- og bakside (mer rosa) og ville stryke selv, sikkert litt uansvarlig, men jeg hadde det på svak varme og var i umiddelbar nærhet :)


Lillesøster ble lei etter en liten stund og bestemte seg for at flere systunder over flere dager var veien å gå :)

Storesøster sovnet fornøyd med ny pute...


Jeg synes det var et koselig lite tips til hvordan man kan ta vare på de små gledene de små skaper :)

Ha ei nydelig helg alle sammen!

Tusen takk for alle de koselige kommentarene dere legger igjen - setter utrolig stor pris på hver og én!

Vi gleder oss til trekning av "gi-bort-gaven" på søndag - det er bare å melde seg på! :)

Hilsen Flittig Fru Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar