tirsdag 28. september 2010

Fretex...

Mor og jeg var på plantehandel lørdag formiddag og på vei hjem droppet vi innom Fretex i Sandnes. Skulle bare kikke littegrann...

Loftstuen vår her hjemme er nyoppusset og i den ene kroken har vi et lite "kontor". Her manglet vi kontorstol. Jeg fant ingen kontorstol på Fretex, men derimot kom jeg hjem med en annen blå stol som kunne egne seg i kroken (kanskje som stol nr.2 om vi er to som vil sitte ved pulten).

Jeg synes det var en rar fargekombinasjon på stolen. Jeg er forelsket i denne blåfargen, men kan ikke si det samme om den blasse, grønne stolputen. I alle fall syntes jeg ikke disse to fargene passet sammen (i det hele tatt...)






















Hjemme fant jeg fram et møbelstoff fra IKEA som jeg hadde kjøpt tidligere i sommer. Jeg hadde heller aldri trukket om en slik stolpute før, men tok sjangsen (inspirert av Inger som trakk om stolene til galleriet). Så dette synes jeg er et godt tips til alle som har lyst å gi nytt liv til en gammel stol eller lignende. Her trengte jeg ingen sømmer, bare et strykejern og møbelstifter :-) Gjort på noen øyeblikk...

Jeg måtte le da stolen min var ferdig... Den ble i sprekeste laget...

...men passet fint inn der den var tiltenkt! Så nå har vår lille datakrok fått et friskt pust! Like eller ikke like, dette passet i alle fall inn hos oss :-) Og så det beste av alt - det var gjenbruk (som kostet meg en femtilapp).

Ha en fargerik uke & nyt det herlige høstværet! :-)

1 kommentar:

  1. Den ble jo kjempekul! Sprek og morsom. Du er flink til å få det til Mari :-)

    SvarSlett