søndag 27. november 2011

Høysesong...

Det er høysesong for juleverksteder!

Hurra! Det må jo være noe av det kjekkeste som finnes ;)

I år ble jeg inspirert av "Den gode feen" sitt innlegg om "spar på dorullane".

Utrolig alt det fine hun tryller frem av så lite! Selv om dette ikke er noe spesielt "julete", så er det jo en genial idé for juleverksted. I dag testet vi ut noen helårsvarianter, men julestoffet ligger ferdig klippet opp for kommende verkstedsstunder sammen med ungenes små venner :)


Jeg klarte jo ikke vente til ungene våknet i dag, så jeg måtte tjuvstarte litt i går kveld. Siden mannen i huset er bortreist så passet det meg supert med litt kreativt arbeid :)

I dag var det ungenes tur... Jeg hadde klippet stoffet klart på forhånd, så det var klart for liming, dekorering og tegning av ansikt...


Å tegne ansikt er ikke lett for lillebror på to år, men synes dorullgutten ble kjempesøt! :)


Det ble en fin søskengjeng til slutt :)


Og her er familien Grønstad i sin helhet, hehe...


Til  det lille prosjektet trengs:
Tomme doruller
Stoffrester
Hvit kartong
Saks & Lim
Knapper/bånd etter ønske

I går var vi på luftetur i øs-pøs vær og samlet lerkegreiner til heimen.
I dag ble det innekos! Søndager er herlige! :)


Ønsker dere alle en fortsatt fin dag i ruskeværet! :)

Hilsen flittigfru Mari

2 kommentarer:

  1. Så koselig :) Litt av et ruskevær i dag. På slike dager er det kjekt å være litt kreativ :)
    Ha en fortsatt fin 1. søndag i advent :)
    tine

    SvarSlett
  2. Ååå, så koselig! For en fin familie! Jeg prøver å ha hele desember som et stort juleverksted! Det er gøy!

    SvarSlett