tirsdag 25. januar 2011

Å ta vare på...

Noe av det kjekkeste jeg vet er å gå skattejakt på loftet til mor og far (når jeg får lov, det er litt sjelden faktisk...) :-) Jeg er veldig takknemlig for at de sparer på så mye.

Forrige gang fant jeg masse gamle blader og notehefter. Jeg ble betatt av denne utgaven av URD. URD var et av Norges tidligste kulturelle og delvis politiske blad for kvinner. Første utgave kom i 1897. Min innrammede utgave er fra 7.desember 1946. Denne skal jeg passe godt på - og står nå på ei hylle i galleriet.



Men det som kanskje har gledet meg aller mest er denne symaskinen som mor fikk da hun var 6-7 år gammel. Den er fra begynnelsen av 1960-tallet. Denne skal jeg i alle fall ta godt vare på. Er den ikke skjønn?















Et gammelt notehefte etter farmor er også kommet i ramme. Koselig å ha slike ting rundt seg...















Dette skiltet ser kanskje også gammelt ut, men det er fra 2010 :-) Det var et jeg fikk med meg hjem etter en "snopestopp" hos Frøken Fryd i Skjold. Jeg liker ordene om lykke...















Ønsker dere alle sammen en god kveld!

Hilsen Flittigfru Mari

2 kommentarer:

  1. Flotte skatter!
    Det er bare så moro å bevare noe som allerede er bevart :-)
    Ønsker deg en hoppeglad dag!

    SvarSlett
  2. For ei søt symaskin! :) Du er verkeleg heldig som har fått slik ein skatt i hus :)
    Veldig fin blogg de har.
    Mvh, Kristin

    SvarSlett