søndag 3. oktober 2010

Innedag?

Det heter jo "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" (noe vi prøver å leve opp til...) Men i dag ble det lite frisk luft på denne gjengen. Vind, regn og skikkelig høst - med andre ord en "inne-dag". Så hva finner man på en slik dag?

Utpå ettermiddagen fikk jeg en idè - som både var gøyal og kjekk (kanskje spesielt for jentene i familien...). Jeg tok med jentene ned i galleriet og vi begynte arbeidet - i dag skulle vi lage risposer! På turnen er disse populære til å både kaste på og balansere med. Vi hadde ingen hjemme og jeg fant ut at dette var en super måte å bruke stoffrester på... I skuffen var det godt utvalg...

Jentene fikk velge både farger og dekor selv, noe som var GØY. De pratet (ropte!) i munnen på hverandre... Jeg klippet ut firkanter i ulike størrelser og de fikk lov å stryke (på laveste temperatur) under mitt oppsyn. Dette syntes de var spennende og tok oppgaven seriøst...

Etter at jeg hadde sydd sammen posene (unntatt et hull i den ene enden), var det tid for påfyll av ris. Posene ble sydd igjen (ingen håndsøm her, bare full fres på maskinen) og da jobben var gjort var det mer ris på gulvet enn det var ris igjen i krukka :-) Men men, støvsugeren gjorde unna ryddingen på noen sekunder...

Resultatet ble uansett 6 risposer - fem til jentene og en til lille broremann. Han trengte visstnok bare èn... I alle fall ble det en fartsfylt ettermiddag i heimen, jentene satte på CD spilleren og gikk i gang med "øvelsene" som de kalte det :-)

Kanskje dette kan være et tips til andre?

Ha en fin søndagskveld!

1 kommentar:

  1. Lurt tips! Har en gjeng med stoffrester jeg også, så kanskje det blir risposer av de?!? Kan vel også regne med at det blir flere dager som i dag på denne tiden av året. Hos oss hadde de sprekeste en luftetur - to to-bente og en firbent:)

    SvarSlett