tirsdag 24. august 2010

Klar for høsten?

Det er ikke høst riktig enda, heldigvis... Men i går kveld fant jeg ut at det hadde vært kjekt å prøvd seg på noen luer. Det startet med ei testlue til Ola - og det var riktig så gøy, så noen få luer gjør nok inntog i galleriet til helgen :-)

Jeg er glad i denne formen på luene, med lang spiss bak. Luen er sydd i myk stretch velour og så er den foret med apekatter. Har også satt på snorer slik at den skal sitte ekstra godt på. Som oftest trør jeg på sypedalen når ungene sover om kvelden, derfor er det ikke alltid like enkelt å få testet sluttproduktet. En halvsovende dukke fra jentene sitt rom gjør også susen... Og selv om den er litt løs om ørene så viser i alle fall fasongen :-)














Merkelapp bak i nakken...














Fin og frisk farge måtte til - så er han lett å få øye når han skal hentes i barnehagen :-)














Ha en regnfull tirsdag!

2 kommentarer:

  1. Å den luefasongen elsker jeg!! Har du funnet mønsteret noen plass, eller er det ren kreativitet?
    Flink du er altså

    Klem Johanna

    SvarSlett
  2. Hei Johanna! Enig - jeg faller pladask for slike luefasonger :-) Jeg tok utgangspunkt i hetta på kosedressen til Ola og gjorde noen endringer i fasongen både bak og framme. Enkel og veldig kjekk å sy... Lykke til videre med butikken deres!

    God helg :-)

    SvarSlett